Kurt Johansen (S) svarer Vogterne vedr Kommunens indkaldelse til borgermødet den 8. april 2013!

Print Friendly, PDF & Email

SONY DSCKære Leif

Her er hvad jeg har brygget sammen som svar på din mail:

Helt overordnet har vi politikere et problem når borgere ikke føler de bliver hørt, orienteret, eller ikke føler sig inddraget i beslutningeprocesser – som bl.a. den konkrete sag om offentliggørelsen af borgermødet den 8. april i Præstø-Hallen, om Kommuneplan 2013-2025 (- og tag så det fra den humoristiske side, at der i en annonce står at der er: “fri entré”)

Når der er postulater om arrogance over for borgerne, undergravende demokratiproces og sjofel behandling af borgerne – må jeg stå af, og tage afstand fra slige.

Virkeligheden er nok nærmere, at vi ikke er gode nok til at inddrage og informere! Jeg har tidligere taget det op, og vil foreslå Udvalget for økonomi, planlægning og udvikling, tager en drøftelse af problematikken. Jeg kunne her forestille mig at vores dygtige kommunikationfolk blev inddraget i hvordan man informere og og er mere præcise i hvad der bliver formidlet ud – og i tide…

Jeg er ikke enig i at påskeferien forhindre interesserede i at finde frem til relevante materiale – al den stund, at det kan findes på kommunens hjemmeside under Forslag til Kommuneplanen. Når det er sagt, har jeg hørt fra borgere, at der har haft problemer med at finde rundt på hjemmesiden. Det må der gøres noget ved.

  • Tidsplanen er følgende:
  • Kommuneplanen blev sendt i høring den 14. april
  • Borgermøde i Præstø-Hallen den 8. april
  • Høringsperiode frem til den 5. juni

Med venlig hilsen

Kurt Johansen (A)
Lindevej 17
Præstø

2 Responses to Kurt Johansen (S) svarer Vogterne vedr Kommunens indkaldelse til borgermødet den 8. april 2013!

  • John Kreiner says:

    Jeg deler dit ubehag ved betegnelser som arrogance, undergravning af demokratioprocessen og sjofel behandling af borgerne, Kurt.

    Men hvis det er den oplevelse, borgerne i Vordingborg kommune har, så er det ikke noget, hverken du eller jeg kan gøre noget ved. Den oplevelse, borgerne har, kan vi ikke en gang tillade os at betvivle.

    Og, når kommunikationen brister mellem to parter, så er det ALTID afsenderen (in casu: Vordingborg kommune), der har ansvaret.

    Det er kommunens arrogance og “sjofle” behandling af borgerne, der undergraver den demokratiske proces, og – hvad der er langt værre – skaber borgernes mistillid til såvel politikere som embedsværk i Vordingborg kommune.

    Og noget så enkelt som at give fair varsler, eller overholde lovfæstede tidsfrister, skulle et velkvalificeret embedsværk vel kunne klare.

    Det kunne være et godt sted at begynde, hvis I – Vordingborg kommune – mener noget seriøst med nærdemokratimodellen, og det ikke bare skal være en demokratisk narresut…

  • jeberg says:

    Hej Kurt,

    Jeg synes, du skal vide, at jeg sætter pris på mine samtaler med dig. Og efter samtalen i går, er du den direkte anledning til, at jeg reflekterede lidt over det lokalpolitiske system i DK.

    Du kan se resultatet her:

    http://vordingborgpolitikernes-vogter.dk/refleksioner-over-et-skifte-til-et-provinsliv-fra-et-storbyliv-er-den-lokale-demokratimodel-truet/

    Jeg er osse lidt ked af, at du er blevet lidt af et ufrivilligt offer for min mission, men det kan jeg ikke lave så meget om på nu, for skrevet er jo skrevet.

    Men du skal vide, at det ikke er personligt, og at jeg ikke anser dig for tilhørende gruppen af arrogante og centralistiske politikere.

    Næste gang du føler dig provokeret af mig, så gør mig en tjeneste at ringe mig, før du farer til tasterne, og jeg skal nok bestræbe mig på, at overveje nøje, før jeg besvare et indlæg fra dig;)

    Leif

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *